Sunday, January 14, 2007

ابطل ِ اباطيل

پيغمبری ، وليک نمی‌بينم
چيزيت معجزات مگر غوغا
--------ناصر ِ خسرو

چندی پيش ( تيرماه ) ، از روی ِ لينکی که جايی ديده بودم ، رفتم سايت ِ آية‌الله روحانی ؛ و چون ديدم سوراخ‌دعای ِ ايشان ( اعنی سيستم ِ پرسمان ِ سايت = استفتاء ) باز است ، هوس کردم شوخی‌ای کرده باشم ، امّا از آنجا که با اين‌گونه شوخی‌ها – که نوعی بی‌ادبی و سوء ِ‌رفتار است – ميانه‌ای ندارم ، موضوع ِ شوخی به جدّی واگشت و از محضر ِ ايشان پرسشی نمودم . پرسش ِ من و پاسخ ِ حضرت ِ آية‌الله ، در سايت منعکس نشده بود ، امّا ايميلی برای‌ام آمد ؛ و پاسخ ، آن‌چيزی نبود که بايد می‌بود ! اين شد که دوباره همان پرسش را به‌صراحت ِ بيشتر ، فرستادم و درخواست ِ پاسخ ِ صريح نمودم . باز‌هم ، موضوع ِ اين استفتاء در سايت بازتاب نيافت ، و به ايميل ِ من پاسخی آمد . [1]
در اين پاسخ ِ دوّم ، آمده بود : بعقيده من ممکن نيست کسي اطمينان پيدا کند که دين اسلام باطل است ...

q
امّا از نظر ِ من ، « باطل » صفت ِ کوچکی است ؛ « ابطل ِ اباطيل » بايد گفت . و دليل ِ آن نيز ، بی‌نياز از هر جست‌و‌جويی ، توسّط ِ خود ِ اسلام ، به عربده‌ی ِ تمام ، اعلام شده است : کشتن ِ مرتد .
و البتّه ، اين ، روی ِ متأخّر ِ سکّه است . روی ِ مقدّم و آشکارتر ِ آن ، « تحميل ِ حقنه‌وار ِ رستگاری » است ، به ضرب ِ « شمشير » و « ارهاب » .

"
-------850505

?
پابرگ :
[1] پرسيده بودم : اگر کسی پس از مطالعه‌ی ِ کافی و به نظر ِ خودش مکفی ، بخواهد دين ِ اسلام را ترک کند می‌تواند يا نه ؟
- پاسخ :
-------------------باسمه حلت اسمائه
اولا مطالعه کافی نيست بلکه بايد با اهلش صحبت کند و مطمئنا اگر با اهل تحقيق صحبت کند دين اسلام را ترک نخواهد نمود – و علی‌ای‌تقدير بايد از اظهار شهادتين دست برندارد
-------------------الروحانی


پرسش ِ دوّم: قبلاً سؤال کرده بودم ، امّا جواب دقيق مرقوم نفرموده بوديد . اگر کسی پس از مطالعه‌ی ِ کافی ، به اين نتيجه برسد که بايد از دين اسلام روگردان شود ( اعم از اين که دين ديگری اختيار کند يا بی‌خدا شود ) چه بايد بکند ؟ يعنی می‌تواند خارج شده و با خيال راحت به زندگی مشغول شود ، يا بايد بترسد که ممکن است او را بکشند ؟ اين که فرموده‌ايد « مطالعه کافی نيست بلکه بايد با اهلش صحبت کند » بديهی است که نمی‌تواند مورد ِ قبول ِ چنين کسی باشد . او اصلاً نمی‌خواهد مسلمان باشد ؛ تا چه رسد که به علمای ِ دين مراجعه کند !
- پاسخ :
-------------------باسمه حلت اسمائه
جواب ندادم چون بعقيده من ممکن نيست کسي اطمينان پيدا کند که دين اسلام باطل است نهايت شک کند – و در صورت شک ماداميکه اظهار نکرده کافر نيست
-------------------الروحانی

q
در اميل‌هايی که گفتم ، پرسش ِ من و پاسخ ِ آية‌الله روحانی ، هر دو بار ، با يک فقره فايل ِ تصويری ارسال می‌شد . اين دو تصوير را اينجا و اينجا ببينيد .

2 comments:

  1. دوست عزیز من از حضرت آیت الله حائری هم شهری خودم یک بار برای خنده هم که شده یک سوال جدی مطرح کردم جواب ایشان مرا بسیار خنداند.
    از حضرت‌اش پرسیدم مردمی که در نروژ زندگی می‌کنند در مواقعی ماه رمضان مصادف می شود با تابستان با مشکل روبرو می‌شوند و همان گونه که آگاهی دارید در تقریبا نصف بیشتر نروژ در تابستان غروب آفتاب اتفاق نمی‌افتد مرحمت بفرمایید و توضیح بدهید در چنین شرایطی وضع این جماعت در مورد روزه چیست؟ چه وقت باید سحری بخورند و چه وقت افطار کنند.
    ایشان با کمال وقاهت فرمودند بر اساس افق نزدیک ترین مکانی که خورشید طلوع و غروب می‌کند روزه بگیرند. بعد از دریافت این پاسخ، میل دیگری ارسال کردم و موضوع را به این صورت مطرح کردم:
    در نزدیک ترین منطقه این مکانها خورشید برای مدت نزدیک به صفر ثانیه طلوع و غروب می‌کند، در چنین شرایطی وضع مسلمین چه خواهد بود؟ یقینا در کمتر از یک ثانیه نمی‌توان حتی یک گرم خوراکی را بلعید چه رسد به سحری خوردن یا افطار کردن.
    دیگر پاسخی برای این دومین سوالم دریافت نکردم. یقینا حضرت آیت الله به نیت شیطانی من پی برده بودند و در نتیجه پاسخی ندادند.
    قربانت گردم سوال شما سخت تر بود و آقا را گرفتار سردرگمی می‌کرد. در ضمن به خاطر داشته باشید که در اسلام آخوندی انسان مسلمان حق تحقیق و مطالعه ندارد، خصوصا در باره اسلام. بهتر است مسلمین بروند داستان بخوانند و این مسائل سخت سخت را به علما واگذار کند
    تازه بعد از پاسخ ایشان تصمیم داشتم وضع زمستان را هم مطرح کنم آخه زمستان ها اینجا اصلا آفتاب طلوع نمی‌کند در نتیجه روزه و نماز می‌شود امری بیخود.

    ReplyDelete
  2. باور كن مسلمين داستان ميخوندن وضعشون خيلي بهتر بود!!!

    ReplyDelete